Winst uit je woning hervat deel werkzaamheden
De curator heeft aangegeven dat een deel van de werkzaamheden weer kan worden hervat.
Vanaf maandag 10 november 2025 worden ingeplande isolatiewerkzaamheden waar mogelijk weer uitgevoerd. Ook kunnen bewoners vanaf die datum weer contact opnemen met het klantcontactcentrum van Winst uit je woning. De Stichting Tussenrekening zorgt in deze fase voor de uitbetaling van de subsidies; dit geld maakt geen deel uit van het faillissement. De contactgegevens en meer informatie vindt u op de website van het Energie Diensten Centrum (EDC).
Op 3 november publiceerden wij onderstaand bericht.
Gemeente geïnformeerd over faillissement Winst uit je woning
De gemeente IJsselstein is, samen met de provincie Utrecht en 19 andere gemeenten, geïnformeerd over het faillissement van Winst uit je woning. Dit nieuws komt onverwacht. Winst uit je woning speelde de afgelopen jaren een belangrijke rol in het ondersteunen van bewoners bij het verduurzamen van hun woning via collectieve isolatieacties.
Wat betekent dit voor bewoners?
Het faillissement heeft gevolgen voor inwoners en partijen die samenwerken met Winst uit je woning. Op dit moment is nog niet duidelijk wat de precieze impact is voor lopende projecten, afspraken of betalingen.
De provincie Utrecht onderzoekt dit samen met de betrokken gemeenten en de curator.
Zodra er meer duidelijkheid is, worden alle betrokken bewoners geïnformeerd.
Geld blijft beschikbaar
Het is goed om te weten dat het faillissement geen gevolgen heeft voor het geld dat beschikbaar is voor woningeigenaren binnen het verduurzamingsprogramma. Dat programma loopt door tot 2028. Het is momenteel niet mogelijk om een aanvraag te doen.
Wat we nu doen
Onze eerste zorg is dat:
- Bewoners niet financieel worden benadeeld;
- Lopende verduurzamingsmaatregelen zoveel mogelijk kunnen doorgaan.
We begrijpen dat deze situatie vragen en zorgen oproept. Zodra er meer informatie beschikbaar is, delen we die via deze website.
